Salgs- og handelsbetingelser
SALGS- OG HANDELSBETINGELSER
CVR nr. 36 30 61 65
Viola
Bredgade 2
7160 Tørring
Danmark
Tlf.: +45 21 75 90 95
Email: kontakt@violashop.dk
Disse vilkår og betingelser gælder for køb af varer på www.Violashop.dk til levering i Danmark.
BESTILLING OG BETALING
www.Violashop.dk er åben 24 timer i døgnet - alle ugens dage, og du kan næsten altid foretage et køb
på vores webshop. Det kan dog ske, at vi lukker shoppen for vedligeholdelse. Du kan kun foretage
online køb, når shoppen er åben og tilgængelig.
For at handle hos www.Violashop.dk skal du være 18 år gammel og har et gyldigt kreditkort, som vi
accepterer. Hvis du endnu ikke er 18 år, kan du stadig købe varer, hvis du har fået din værges
samtykke eller på anden måde har en juridisk ret til at indgå købet.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt op til tidspunktet for
ordren redigere indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende kontrollere indholdet og prisen på
varerne. Eventuelle ekstra betalinger såsom fragt vil først blive beregnet umiddelbart før du er klar til at
betale.
Når du er klar til at bestille, skal du klikke på ”Køb og gå til betaling” (eller tilsvarende), hvor du indtaster
dit navn, adresse (leveringen sker til den af køber angivne adresse, medmindre andet er aftalt), e-mail,
telefonnummer, betalingsmetode og vælg leveringsmetode. Du kan ændre indholdet af indkøbskurven
lige indtil du bekræfter dit køb ved at klikke på knappen ”Bestil og betaling”.
På www.Violashop.dk kan du betale med følgende kreditkort:
- VISA/Dankort
- VISA
- VISA Electron
- MasterCard
- MasterCard Debit
- MobilePay
- Viabill
- Anyday
Vi trækker først pengene, når varerne er afsendt. Evt. kortgebyr, der er forbundet med dit køb, afholder vi. Se betingelser her.
Ved køb med Viabill, står kunden selv for de fremover mdr. betalinger.
Kvittering for modtagelse af ordre og ordrebekræftelse
Når du bestiller en vare hos os, vil du modtage en e-mail kvittering (ordrebekræftelse) for vores
modtagelse af din ordre.
PRISER
Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.
FRAGT PRISER (DANMARK)
Violashop.dk tilbyder fri fragt til ordre over 499 DKK (Hjemmelevering ikke inkluderet)
Fragt under 499 DKK koster 39 DKK for levering til pakkeshop.
Afhentning i vores butik (Viola, Bredgade 2, 7160 Tørring) er naturligvis gratis.
Leveringstiden i Danmark er typisk 1-3 hverdage. Alle vores pakker er forsikret og med track & trace-
nummer. Ved afsendelse af din pakke vil du modtage tracking-nummer.
Hos Viola bestræber vi os på en hurtig levering, så alle ordrer afsendes i løbet af 1-2 hverdage.
Alle varer leveres så længe lager haves.
14 DAGES RETURRET
Når du handler online på www.Violashop.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os,
at du fortryder dit køb, og derefter returnere vare(r) til os. Din returret løber fra den dag, du har
modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller
nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere varer bestilt i én ordre,
men leveres separat, eller et produkt, der kommer i flere partier, kører perioden fra modtagelsen af det
sidste produkt.
Fristen indebærer: at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil
fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@violashop.dk eller benytte
standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os
besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur,
selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen
tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, evt. ved at købe en returlabel på www.violashop.dk og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Vær opmærksom på at visse varer kan ikke returneres med normal post. Omkostningen ved returnering som ikke-normal post forventes at være 59-149 kr.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end
hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer,
kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens
handelsmæssige værdi.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af
varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet,
fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, undtaget leveringsomkostninger, senest 14 dage
fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet,
medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os
dokumentation for at have returneret den.
RETUR
Sende til denne adresse:
Viola
Bredgade 2
7160 Tørring
Danmark
Tlf.: +45 21 75 90 95
Email: kontakt@violashop.dk
Du skal sørge for, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken / varerne, indtil vi modtager den. Så behold postkvittering og trackingnummer. Du skal betale omkostningerne ved
tilbagelevering af varerne, når du fortryder.
REKLAMATION - HVIS DER ER NOGET GALT MED PRODUKTET
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret, at du enten kan have en defekt vare repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer
så hurtigt som muligt, og senest 2 måneder efter, at manglen er opdaget. Du kan klage ved at kontakte os via e-mail til: kontakt@violashop.dk. Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage yderligere
instruktioner.
Produktet skal sendes til:
Viola
Bredgade 2
7160 Tørring
Danmark
Tlf.: +45 21 75 90 95
Email: kontakt@violashop.dk
Når du returnerer varen, bedes du samtidigt så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug
venligst vores returseddel. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer
behandlingstiden for klagen.
Hvis klagen er berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen tilbage til os.
Ellers skal du afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger for returnering af
varen efter undersøgelsen. Husk at varen altid skal være i god emballage og få en kvittering for
afsendelse. Du har ansvaret for pakken / varer op til vores modtagelse. Så behold postkvittering og
tracking nummer.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Dine personoplysninger videregives ikke til tredje part, medmindre dette er nødvendigt for fuldførelse af din ordre.
Personoplysningerne registreres hos Viola og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på violashop.dk er Joan Nordahl.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@violashop.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Joan Nordahl. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.01.2020
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
www.violashop.dk
Bredgade 2
7160 Tørring
E-mail: kontakt@violashop.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale
om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir).